Cik bieži ir jāmaina pilngumijas riepas dakšu iekrāvējam

Viss ir atkarīgs no tā, cik bieži Jūs izmantojat iekrāvēju, kāda ir noslodze, kā arī no kravas vērtības. Liela nozīme ir virsmai uz kuras tiek ekspluatēts iekrāvējs – tas var būt betons, šķembas un arī asfalts.

Rekomendācijas par pilngumijas riepu maiņu dakšu iekrāvējiem

Pēc noteikumiem, riepas var ekspluatēt līdz parādās protektora nodiluma indikators. Riepu stāvoklim ir jāseko gan iekrāvēja operatoram, gan galvenajam mehāniķim. Taču ne visās kompānijās tāds ir. Ir arī pavisam primitīvs indikators – mainiet riepas, ja no saskares virsmas līdz uzrakstam uz riepas sāna palicis mazāk kā 2,5 cm.

Pret rekomendācijām mainīt riepas nav jāattiecas kā pret pārdevēja vēlmi pārdot riepas. Jauns riepu komplekts radikāli samazina slodzi uz iekrāvēja ritošo daļu un iekrāvēja operatora nogurumu.

Neaizmirstiet ka pēc 40% riepu nodiluma, dakšu iekrāvējs sāk novadīt (neaizmirstiet, ka dakšu iekrāvējam nav amortizācijas sistēmas), aptuveni 85% sitienu slodzes no nelīdzenas virsmas uz operatoru un transporta līdzekli. Samazinoties riepas ārējam diametram, transmisijai ir jāstrādā intensīvāk, lai saglabātu iepriekšējo ātrumu, kam arī ir negatīva ietekme uz tehniku.

Vienkārši neaizmirstiet profilaktiski mainīt riepas, tāpat kā rezerves daļas dakšu iekrāvējiem. Aktīvas ekspluatācijas apstākļos šādas rūpes par dakšu iekrāvēja ritošo daļu – ir efektīvs veids ekonomēt.