BKT iesaka: riepas nav jāstabilizē ar ūdeni

Patiesībā šāda darbība ir drošības apdraudējums, jo jaunākās paaudzes riepu veiktspēja jau tāpat ir augsta un specifiska. Tādējādi senais ieradums stabilizēt lauksaimniecības transportlīdzekļus, piepildot riepas ar šķidrumu, arvien vairāk attālinās no reālās situācijas.

Serenjo (MB), 2022. gada 23. novembris. Pēdējo divu gadu desmitu laikā ir pieredzēts ievērojams progress attiecībā uz jaunievedumiem lauksaimniecībā, jo īpaši kopš digitalizācijas aktualizēšanās. Tomēr, kā daudzās kultūrās ierasts, joprojām pastāv tendence turēties pie paradumiem, kas mūsdienās ne tuvu vairs nav aktuāli.

Viens no šādiem paradumiem ir lauksaimniecības transportlīdzekļu riepu piepildīšana ar ūdeni, lai efektīvi nostabilizētu darba aprīkojumu.

Šodien mēs paziņojam, ka ar BKT atbalstu mēs noraidām šo paradumu, kas pilnībā pieder pagātnei — galvenokārt tāpēc, ka pagātnei pieder noteikta veida riepas, kas ir aizstātas ar moderniem produktiem, kuros izmantotas novatoriskas tehnoloģijas.

Kāpēc lauksaimnieki vēlas stabilizēt aprīkojumu?

Šīs darbības mērķis ir panākt, lai ar ūdens svaru piešķirtu riepām lielāku vilces spēku un saķeri, kā arī palīdzētu novērst slīdēšanu.

Taču riepu piepildīšana ar ūdeni var nopietni apdraudēt operatora drošību.

Proti, katrs traktors tiek pārbaudīts un reģistrēts tikai ar riepām, kas piesūknētas ar gaisu. Pamatojoties uz to, tiek veikti aprēķini, kas saistīti ar inerces ietekmi darbības laikā, kā arī vibrāciju pārnesi, jo īpaši uz ceļa.

Ja riepas tiek stabilizētas ar ūdeni, — jo īpaši jaudīgiem traktoriem, kas brauc pat ātrāk par 50–60 km/h, — visi drošības parametri attiecībā uz braukšanas dinamiku (piemēram, joslu maiņa, pārmērīga vai nepietiekama pagriešanās u.c.) un vibrāciju pārnesi tiek pilnībā ignorēti. Tas var radīt nopietnas problēmas. Šī negatīvā ietekme uz braukšanas dinamiku un vibrācijām var radīt nopietnas problēmas gan aprīkojumam, gan operatoram.

Pamatojoties uz pētījumiem un ņemot vērā sava atsauces tirgus vajadzības, globālais līderis bezceļu apstākļiem paredzēto riepu sektorā BKT iesaka neveikt riepu stabilizēšanu ar ūdeni ne tikai tāpēc, ka šī metode ietekmē drošību, bet arī tāpēc, ka, vienkāršāk izsakoties, tas tiešām vairs nav nepieciešams.

Un patiesi — jaunievedumi, jaunās paaudzes riepas, pilnībā atbilst lauksaimniecības operatoru vajadzībām, neradot drošības apdraudējuma risku. Katrai situācijai, apvidum un mērķim ir paredzēti īpaši produkti, lai nodrošinātu maksimālu vilci visos ekspluatācijas apstākļos.

Pie jaunākās paaudzes riepām, piemēram, ir pieskaitāmas VF (ļoti elastīgas) riepas, kas sniedz iespēju ar lauksaimniecības mašīnām pārvadāt smagākas kravas ar samazinātu gaisa spiedienu riepās. VF tehnoloģija ir arī paredzēta, lai nodrošinātu lielāku vilces spēku un novērstu riepu slīdēšanu.

Stabilizēšana ar ūdeni šīm riepām nav piemērota. Ar ūdeni piepildītas riepas ir daudz neelastīgākas, un to veiktspēja ir sliktāka. Specifiskā VF riepu funkcija — peldēšana — vairs nebūs iespējama, tāpēc galvenā šo riepu lietošanas priekšrocība tiks zaudēta.

Ar lauksaimniecību cilvēki nodarbojas jau 10 000 gadu, riepu stabilizēšana ar ūdeni ir jaunāka parādība. Taču ir pienācis laiks pēdējo atstāt vēstures pierakstos. Lauksaimniecības nākotne, jo īpaši pateicoties tādiem uzņēmumiem kā BKT, ir daudz vienkāršāka, nekā reizēm iedomājamies.

Attēlu galerija