BKT riepas — cik sver kvalitāte

17.05.2022

Šķietami vienkāršs jautājums: cik sver riepa? BKT pieredze rāda, cik lielā mērā izstrādājuma kvalitāte ir tieši saistīta ar veiktspēju.

Serenjo (Itālija), 2022. gada 11. aprīlis. “Jo vairāk sver izstrādājums, jo tas ir izturīgāks un kalpo ilgāk”. Vai šis pieņēmums ir pareizs un patiešām tā ir? Šodien viena no pasaulē lielākajiem bezceļu apstākļiem paredzēto riepu ražotājiem BKT tehniskie speciālisti atklāj informāciju un parametrus, kas ietekmē riepas svaru.

Patiešām bieži ir ierasts dzirdēt apgalvojumu: jo smagāka riepa, jo kvalitatīvāka tā ir. Tas ir tāpēc, ka tās izgatavošanā tiek izmantots vairāk materiāla, un tādējādi tā ir izturīgāka. Svara un kvalitātes attiecība noteikti var korelēt, bet tikai tad, ja riepas svaru uzskatām par pamatotu un aprēķinātu katras tās atsevišķās sastāvdaļas summu.

Īsāk sakot, nevajadzētu justies pārsteigtiem par to, ka lielai slodzei paredzēta riepa, kas ir tādā pašā izmērā kā citas, varētu būt smagāka, jo papildu elementi, kas stiprina tās konstrukciju, ietekmē riepas kopējo svaru.

Darba transportlīdzekļiem — traktoriem vai karjera iekrāvējiem — izmantotajām riepām ir jāspēj nodrošināt ļoti atšķirīga veiktspēja. Atkarībā no lietojuma to struktūrā var iebūvēt dažādus komponentus, tāpēc viena modeļa riepu svars var būtiski atšķirties.

Lielāko daļu riepas svara veido protektors, taču vērā ir jāņem arī tādi elementi kā siksna, plecs, mala un apvalks, ko testē un modificē katrs ražotājs, lai sabalansētu veiktspēju un izmaksas.

BKT stiprā puse ir, piemēram, vairāk materiāla riepu malām. Tās sver par dažiem gramiem vairāk, bet neplīst.

Taču cik sver riepa? Lai izprastu norādes un arī apmierinātu cilvēku zinātkāri, sniedzam dažus piemērus par labāk pārdotajām BKT riepām.

BKT lielākā lauksaimniecības riepa ir AGRIMAX RT 600  (izmērs IF 1250/50 R 32) , tā sver 643,52 kg. Riepa AGRIMAX RT 600 ir lieliski piemērota darbam zālienā, ar velēnu un augsni, kam ir jāpievērš īpaša uzmanība. Šādos gadījumos riepa ir labākais risinājums, jo papildus īpašajai, noapaļotajai pleca formai tai ir sevišķs protektora dizains ar šauriem padziļinājumiem, kā arī daudz īpaši izkārtotu izciļņu.

Vissmagākā OTR sērijas riepa ir EARTHMAX SR 468 ar izmēru 40.00 R 57. Tā ir gigantiska jaudīgiem pašizgāzējiem paredzēta riepa, kuras pilnais svars ir 3819,80 kg. Tās konstrukcija ir pilnībā izgatavota no tērauda, kas nodrošina lielāku apvalka pretestību un tādējādi noturību pret bojājumiem. EARTHMAX SR 468 priekšrocība ir īpašais protektora dizains un tā materiāls — abi ir radīti, lai ierobežotu sakaršanu. Protektora E-4 dziļums nodrošina sevišķi lielu pretestību ļoti sarežģītos apstākļos.

Kā mazākās riepas AG segmentā ir LG 306, izmērs11X4.00-5, to svars ir vien 1,17 kg. Tā ir riepa zālieniem, piemērota pļāvējiem. Daži tās izmēri derēs arī nelieliem traktoriem. Riepas specifiskais protektors saudzē augsni, atvieglojot lietošanu manevrēšanas laikā.

Visbeidzot — no rūpniecībai paredzēto riepu klāsta mazākā ir riepa LIFTMAX LM 81, izmērs 150/75 R 8. Tā sver 9,25 kg un ir paredzēta un izstrādāta tieši autoiekrāvējiem un ostu traktoriem. Riepai ir ilgi kalpojošs un izturīgs protektors, kas kopā ar ekskluzīvo antistatisko materiālu nodrošina izcilu noturību pret nodilumu un ilgu kalpošanas laiku.

Citi riepu svara piemēri.

Divi pieprasītākie vienāda izmēra lauksaimniecības izstrādājumi atšķiras minimāli. Pirmais ir paredzēts tieši lieljaudas traktoriem (virs 250 ZS), un tam ir IF tehnoloģija, bet otrajam ir īpašs funkciju kopums, kas uzlabo nākamās paaudzes traktoru veiktspēju, un VF tehnoloģija. Mēs runājam par riepu AGRIMAX FORCE, izmērs IF 710/70 R 42 CFO, kuras svars ir 347,4 kg, un riepu AGRIMAX V-FLECTO, izmērs VF 710/70 R 42, kas sver 340,84 kg.

Un tagad piemērs no OTR riepu piedāvājuma: pieprasītāko izstrādājumu vidū ir EARTHMAX SR 30, kas 20,5 R 25 izmērā sver 241,6 kg. Šī riepa ir lieliski piemērota maziem un vidējiem iekrāvējiem, lai strādātu sarežģītos apstākļos.

Uzņēmums BKT ir atzīts par vienu no nozīmīgākajiem bezceļiem paredzētu riepu ražotājiem pasaulē, jo piedāvā riepas ļoti daudzām nozarēm: lauksaimniecībai, rūpniecībai, zemes darbiem, kalnrūpniecībai, ostu darbībai, dārzkopībai un visurgājējiem transportlīdzekļiem. Katra riepa ir projektēta atbilstoši tās pielietojumam, tātad atbilstoši darba veidam, ko veic transportlīdzeklis, uz kura tā tiks uzmontēta. Izturība, ātrums, pašattīrīšanās, noturība pret saduršanu — tās ir tikai dažas no īpašībām, kas nepieciešamas riepu pircējiem.

Izņemot īpašus procesus, piemēram, darbu karjerā, kur svars joprojām ir būtisks vērtējuma parametrs, tas pašlaik ir svarīgs jautājums jaunu riepu izstrādē. Šī iemesla dēļ BKT investē pētniecībā, lai tehnoloģijas atbalstītu arvien vieglāku riepu izstrādi. Ja riepa ir vieglāka, tiktu samazināta, piemēram, tās griešanās pretestība, līdz ar to samazinātos patēriņš un ar to saistītā negatīvā ietekme uz vidi, nemaz nerunājot par izmantoto materiālu izmaksu samazinājumu gan attiecībā uz kopējo svara diapazonu, gan atsevišķu komponentu svaru.

Mērķis ir panākt labākus, bet galvenokārt ilgtspējīgus rezultātus lietotājiem izmaksu ziņā un saudzēt vidi, kas tagad ir svarīgākais Indijas daudznacionālā uzņēmuma biznesa izvēles virzītājspēks.