BKT izklāsta savu stratēģisko ceļvedi līdz 2030. gadam: sagaidāmi ieņēmumi 2,6 miljardu ASV dolāru apmērā, kā arī jaunas investīcijas 400 miljonu ASV dolāru apmērā nākamo trīs gadu laikā.

BKT izklāsta savu stratēģisko ceļvedi līdz 2030. gadam: sagaidāmi ieņēmumi 2,6 miljardu ASV dolāru apmērā, kā arī jaunas investīcijas 400 miljonu ASV dolāru apmērā nākamo trīs gadu laikā.

10.06.2025

Ieņēmumu pieaugums par 13 % 2024.–2025. finanšu gadā. Ienākšana vieglo automašīnu radiālo riepu (Passenger Car Radial) un kravas automašīnu un autobusu radiālo riepu (Truck & Bus Radial) segmentos, fokusējoties tikai uz Indijas tirgu.

Mumbaja, 2025. gada 26. maijs – Piektdien, 2025. gada 23. maijā, notikušajā valdes sēdē BKT (Balkrishna Industries Ltd.) uzņēmums prezentēja savu jauno piecu gadu stratēģisko plānu, kura mērķis ir līdz 2030. gadam sasniegt kopējos ieņēmumus 23 000 miljonu INR (aptuveni 2,6 miljardi ASV dolāru) apmērā. Plāns ietver kopējas investīcijas 3 500 miljonu INR (400 miljoni ASV dolāru) apmērā, kas galvenokārt tiks finansētas no iekšējiem līdzekļiem. Stratēģiskais plāns koncentrējas uz trim galvenajām jomām: līderpozīciju stiprināšanu ārpusceļu transporta sektorā, oglekļa melnā biznesa paplašināšanu un jaunu riepu kategoriju ieviešanu Indijas tirgū.

Off-Highway (OHT) riepu segmentā BKT uzņēmums turpinās nostiprināt savas globālās līderpozīcijas lauksaimniecības sektorā, vienlaikus pakāpeniski paplašinot savu klātbūtni gumijas kāpurķēžu, kalnrūpniecības, industriālajā un būvniecības sektorā. Pēc gumijas kāpurķēžu oficiālās komercializācijas valde ir apstiprinājusi specializētās ražotnes paplašināšanu, kas, paredzams, sāks darboties 2026. gada otrajā pusē. Vienlaikus uzņēmums turpinās attīstīt savu kalnrūpniecības riepu klāstu, izmantojot savu patentēto All-Steel Radial tehnoloģiju līdz pat 57 collu izmēram, tādējādi papildinot esošo Bias riepu klāstu.

Ģeogrāfiskie izaugsmes centieni tiks vērsti uz Amerikas reģionu, Indiju un atsevišķiem starptautiskiem tirgiem, vienlaikus saglabājot stabilu klātbūtni Eiropā.

Tehniskā oglekļa (Carbon Black) biznesā BKT pēdējo trīs gadu laikā ir radījis stabilu un uzticamu pamatu, pozicionējot sevi kā stratēģisko partneri vadošajiem riepu ražotājiem gan Indijā, gan starptautiskajā mērogā. Turklāt uzņēmums stiprina savu klātbūtni specializētā tehniskā oglekļa segmentā, tādējādi mērķējot uz augstas veiktspējas lietojumiem ārpus riepu nozares. Paredzams, ka šis segments, kas ietver gan specializētos, gan uzlabotos tehniskā oglekļa veidus, kļūs par galveno BKT biznesa izaugsmes faktoru tehniskā oglekļa jomā.

Lai atbalstītu šo virzienu, valde apstiprināja ražošanas jaudas palielināšanu no 200 000 līdz 360 000 metriskajām tonnām gadā, kas ietver uzlabota tehniskā oglekļa izstrādi.

Projektu plānots pabeigt līdz 2026. gada sākumam.

Trešais stratēģiskais virziens saistīts ar iekļūšanu jaunos riepu segmentos. Ņemot vērā iespaidīgos rezultātus Indijas Off-Highway (OHT) segmentos, kā arī straujo Indijas ekonomikas izaugsmi, uzņēmums paziņoja par divu jaunu produktu līniju izstrādi un ražošanas uzsākšanu, kas būs paredzēta iekšzemes tirgum: kravas un autobusu radiālās riepas (Truck & Bus Radial, TBR), kā arī vieglo automašīnu radiālās riepas (Passenger Car Radial, PCR).

TBR riepu izmēģinājuma partijas ražošanu plānots uzsākt 2025.–2026. finanšu gada 4. ceturksnī, ar pakāpenisku ražošanas palielināšanu, kam sekos PCR riepu izmēģinājuma partijas ražošanas uzsākšana 2026.–2027. finanšu gada 3. ceturksnī, ar līdzīgu pakāpenisku ražošanas palielināšanu. Sagaidāms, ka šie jaunie virzieni līdz 2030. gadam veidos aptuveni 20% no kopējā pārdošanas apjoma.

Plāns balstīts uz integrētu un efektīvu rūpniecisko struktūru, kopīgas infrastruktūras un resursu izmantošanu, esošo sadarbību starp ražošanas centriem un konsolidētām investīcijām zīmola attīstībā. Šī pieeja ļaus BKT paplašināties, neapdraudot rentabilitāti.

Neskatoties uz globālo makroekonomisko nestabilitāti, uzņēmums noslēdza finanšu gadu ar rekordaugstiem ieņēmumiem un pārdošanas apjoma pieaugumu, kas pārsniedza prognozes. 2024.–2025. finanšu gadā BKT ieņēmumi sasniedza 10 615 miljonu INR, kas ir par 13 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. Šādi rezultāti apstiprina uzņēmuma attīstības modeļa efektivitāti.

“Ar šo attīstības plānu mēs iezīmējām skaidru un ambiciozu BKT nākotnes vīziju, kas balstīta uz stabiliem pamatiem, modularitāti un organisku izaugsmi. Mēs ienākam jaunos produktu segmentos ar tādu pašu fokusu un konsekvenci, kādu mēs demonstrējam Off-Highway segmentā, kā arī balstoties uz uzticību, kuru mēs esam iemantojuši visā pasaulē,” — Radžīvs Poddārs (Rajiv Poddar), BKT izpilddirektors.

Iekļūstot nākamajā izaugsmes posmā, BKT joprojām paliek uzticīgs savai ilgtermiņa vīzijai Off-Highway riepu segmentā. Stratēģijas galvenais mērķis - līdz 2030. gadam sasniegt 10% globālo tirgus daļu šajā segmentā, tādējādi nostiprinot BKT pozīcijas augstas pievienotās vērtības segmentos, kā arī paplašinot savu klātbūtni stratēģiski svarīgos globālajos tirgos.

Izmantojot skaidru ceļvedi, mērķtiecīgas investīcijas un modulāru pieeju izaugsmei, BKT pozicionē sevi kā līderi dažādos segmentos, vienlaikus saglabājot savas pamatvērtības — uzticamību, veiktspēju un ilgtermiņa partnerību.